Onboarding of young professionals in the intensive care unit Nationwide online survey by young DIVI - an initiative of the German interdisciplinary association for intensive and emergency medicine (DIVI)

被引:0
|
作者
Josuttis, David [1 ]
Regner, Frida [2 ]
Deffner, Teresa [3 ]
Freund, Diana [4 ]
Freund, Felix [5 ]
Cornelius, Celina [6 ]
Beer, Angelina [2 ]
Spieckermann, Aileen [7 ]
Deininger, Matthias Manfred [8 ,9 ]
机构
[1] BG Klinikum Unfallkrankenhaus Berlin, Klin Anasthesiol Intens & Schmerzmed, Warener Str 7, D-12683 Berlin, Germany
[2] Univ Klinikum Carl Gustav Carus Dresden, Klin & Poliklin Kinder & Jugendmed, Dresden, Germany
[3] Univ Klinikum Jena, Klin Anasthesiol & Intens Med, Jena, Germany
[4] Univ Med Greifswald, Klin Anasthesie Intens Notfall & Schmerzmed, Greifswald, Germany
[5] Johanniter Unfall Hilfe eV, Offshore Rescue & Med Serv, Bern, Switzerland
[6] Univ Klinikum Heidelberg, Klin Anasthesiol, Heidelberg, Germany
[7] BG Univ Klinikum Bergmannsheil, Chirurg Univ Klin & Poliklin, Bergmannsheil, Germany
[8] Uniklin RWTH Aachen, Klin Anasthesiol, Aachen, Germany
[9] Uniklin RWTH Aachen, Klin Operat Intens Med & Intermediate Care, Aachen, Germany
关键词
Ankommen; Berufsstart; Zufriedenheit; Nachwuchs; Kompetenz; Induction; Training; Job satisfaction; Junior staff; Skills;
D O I
10.1007/s00063-023-01067-y
中图分类号
R5 [内科学];
学科分类号
1002 ; 100201 ;
摘要
Zusammenfassung Hintergrund Das Ankommen auf der Intensivstation ist fur Fachkrafte entscheidend, um hochqualitative Patient:innenversorgung gewahrleisten zu konnen. Dieser Prozess hangt von der Einarbeitungsqualitat ab. Ziel der Arbeit Ziel der Arbeit ist die Erfassung von Art und Umfang der Einarbeitung und der Zufriedenheit von jungen Fachkraften auf der Intensivstation. Material und Methoden In einer anonymen, berufsgruppenubergreifenden Onlineumfrage wurde die Einarbeitungsstruktur sowie Zufriedenheit untersucht. Ergebnisse Von 554 Teilnehmenden kamen etwa zwei Drittel aus dem arztlichen Bereich. Wahrend bei der Pflege 59% ein schriftliches Einarbeitungskonzept aufwiesen, lag ein solches nur bei 27% der Arzt:innen vor. Pflegefachpersonen gaben im Median 30 Tage als Einarbeitungszeit, Arzt:innen 7 Tage an. Ein Drittel der Pflegefachpersonen stimmte der Aussage zu, ausreichend durch die Einarbeitung auf die intensivmedizinische Tatigkeit vorbereitet worden zu sein. Im arztlichen Bereich fuhlten sich nur 17% der Teilnehmenden ausreichend durch die Einarbeitung vorbereitet. Mehr als 42% der Befragten konnten sich vorstellen, noch langer als 3 Jahre in der Intensivmedizin tatig zu sein. Diskussion Evidenzbasierte Methoden zur Strukturierung der Einarbeitung von neuen Fachkraften sind in deutschen Intensivstationen nur gering verbreitet. Die Einarbeitungszeit liegt weit unter publizierten Empfehlungen. Auch wenn bezuglich der materiellen und personellen Ausstattung Defizite wahrgenommen werden, geben die meisten Befragten Zufriedenheit mit Lernzuwachs und interprofessioneller Zusammenarbeit an. Abstract Background Onboarding of junior staff in the intensive care unit is vital to ensure high-quality critical care treatment. This process depends on beginner's training. Aim We aimed to determine structure and duration of intensive care onboarding and the job satisfaction of junior professionals in German intensive care units. Materials and methods We conducted an anonymous, interprofessional online survey regarding quality of onboarding and job satisfaction among young professionals. Results A total of 554 young professionals participated, about two thirds were physicians. A written concept was used in 59% of the nurse's and 27% of physicians' training. Median duration of training before taking full charge of patient treatment was 30 days among nurses and 7 days among physicians. About one third of nurses and 17% of physicians stated that they were sufficiently prepared after the training period, whereby 49% of physicians often felt overwhelmed. More than 42% can imagine working in critical care longer than the next 3 years. Conclusion Fundamental methods for training of critical care professionals starting their intensive care career are underused in Germany and the duration of training blatantly differs from national guideline recommendations. Although there seem to be deficits concerning material and staff resources, participants are satisfied with learning progress and teamwork.
引用
收藏
页码:302 / 308
页数:7
相关论文
共 50 条
  • [21] Notifications of the German Interdisciplinary Association for Intensive Care and Emergency Medicine
    不详
    NOTFALL & RETTUNGSMEDIZIN, 2024, 27 (06): : 513 - 513
  • [22] Sustainability in intensive and emergency care A nationwide survey by the German Society of Medical Intensive Care and Emergency Medicine
    Borrega, Jorge Garcia
    Hermes, Carsten
    Koenig, Victoria
    Kitz, Valery
    Moeller, Sverrir
    Stark, Dominik
    Janssens, Uwe
    Mager, David
    Kochanek, Matthias
    MEDIZINISCHE KLINIK-INTENSIVMEDIZIN UND NOTFALLMEDIZIN, 2024, 119 (02) : 108 - 115
  • [23] PROFESSIONAL AMBULANCE SERVICE CERTIFICATION FROM THE STAND-POINT OF THE GERMAN-INTERDISCIPLINARY-ASSOCIATION-FOR-INTENSIVE-MEDICINE (DIVI)
    SEFRIN, P
    ANASTHESIOLOGIE UND INTENSIVMEDIZIN, 1995, 36 (03): : 62 - 65
  • [24] Practical implementation of the core data set emergency admissions of the German Interdisciplinary Association of Critical Care Medicine (DIVI)
    Klinger, S.
    Kulla, M.
    Lampl, L.
    Helm, M.
    NOTFALL & RETTUNGSMEDIZIN, 2012, 15 (06): : 510 - 515
  • [25] Position paper of DGKL and DIVI on requirements for laboratory services in intensive care and emergency medicine
    Waydhas, Christian
    Hermes, Carsten
    Kumpf, Oliver
    Mutlak, Haitham
    Spannagl, Michael
    Walcher, Felix
    Luppa, Peter B.
    DI, VI
    DGKL
    MEDIZINISCHE KLINIK-INTENSIVMEDIZIN UND NOTFALLMEDIZIN, 2025, 120 (01) : 47 - 56
  • [26] Die Relevanz der neuen DIVI-Empfehlung zur Struktur und Ausstattung von Intensivstationen für die NeuromedizinThe relevance of the new German Interdisciplinary Association for Intensive Care and Emergency Medicine (DIVI) recommendations on the structure and equipment of intensive care units for neuromedicine
    Christian Waydhas
    Florian Hoffmann
    Thomas van den Hooven
    Andreas Markewitz
    Reimer Riessen
    Stefan Schwab
    Andreas Unterberg
    Der Nervenarzt, 2023, 94 : 1150 - 1152
  • [27] Messages from the German Interdisciplinary Association for Intensive Care and Emergency Medicine
    不详
    NOTFALL & RETTUNGSMEDIZIN, 2024, 27 (05): : 419 - 420
  • [28] Hypothermic temperature control after successful resuscitation of out-of-hospital cardiac arrest in adults: Statement from the resuscitation and postresuscitation treatment working groups of the German Society of Medical Intensive Care and Emergency Medicine (DGIIN) and the German Interdisciplinary Association for Intensive Care and Emergency Medicine (DIVI), the German Society for Interdisciplinary Emergency and Acute Medicine (DGINA) and the Austrian Association of Emergency Medicine (AAEM)
    Busch, Hans-Joerg
    Behringer, Wilhelm
    Biever, Paul
    Boettiger, Bernd W.
    Eisenburger, Philip
    Fink, Katrin
    Herkner, Harald
    Kreimeier, Uwe
    Pin, Martin
    Wolfrum, Sebastian
    NOTFALL & RETTUNGSMEDIZIN, 2023,
  • [29] Research in the Intensive Care Unit: a Survey of Young Intensive Care Physicians
    Bertrand, P. -M.
    Beurton, A.
    Contentin, L.
    Danin, P. -E.
    Dubois, E.
    Boisrame-Helms, J.
    Gelisse, E.
    Karaca, Y.
    Mora, P.
    de Prost, N.
    Roux, D.
    Soummer, A.
    Vovodar, D.
    REANIMATION, 2015, 24 (05): : 465 - 466
  • [30] German Interdisciplinary Association for Intensive Care- and Emergency Medicine - Strong combined
    Martin, Eike
    Hengesbach, Sven
    Seeger, Werner
    Sefrin, Peter
    ANASTHESIOLOGIE INTENSIVMEDIZIN NOTFALLMEDIZIN SCHMERZTHERAPIE, 2006, 41 (10): : 678 - 680