Extrakorporale Lungenunterstützungsverfahren in der Intensivmedizin 2014Extracorporeal pulmonary support procedures in intensive care medicine 2014

被引:0
|
作者
T. Müller
M. Lubnow
A. Philipp
M. Pfeifer
L.S. Maier
机构
[1] Universitätsklinikum Regensburg,Klinik und Poliklinik für Innere Medizin II
[2] Universitätsklinikum Regensburg,Klinik und Poliklinik für Herz
来源
Der Internist | 2014年 / 55卷 / 11期
关键词
Extrakorporale Membranoxygenierung; „Interventional lung assist“; Sauerstofftransfer; Kohlendioxidelimination; „Acute respiratory distress syndrome“; Extracorporeal membrane oxygenation; Interventional lung assist; Oxygen transfer; Carbon dioxide elimination; Acute respiratory distress syndrome;
D O I
10.1007/s00108-014-3506-x
中图分类号
学科分类号
摘要
引用
收藏
页码:1296 / 1305
页数:9
相关论文
共 10 条
  • [1] Extrakorporale Lungenunterstützungsverfahren in der IntensivmedizinExtracorporeal pulmonary support procedures in intensive care medicine
    Thomas Müller
    Matthias Lubnow
    Alois Philipp
    Michael Pfeifer
    Lars S. Maier
    Wiener klinisches Magazin, 2015, 18 (5) : 152 - 157
  • [2] Extracorporeal pulmonary support procedures in intensive care medicine 2014
    Mueller, T.
    Lubnow, M.
    Philipp, A.
    Pfeifer, M.
    Maier, L. S.
    INTERNIST, 2014, 55 (11): : 1296 - 1305
  • [3] Update on intensive care medicine: Most important publications from 2012-2014 [Update intensivmedizin: Wichtigste publikationen aus 2012-2014]
    Knapp J.
    Bernhard M.
    Hofer S.
    Popp E.
    Weigand M.A.
    Der Anaesthesist, 2014, 63 (5) : 429 - 438
  • [4] Need for psychological support in intensive care: A survey among members of the German Society of Medical Intensive Care and Emergency Medicine; [Psychologischer Versorgungsbedarf in der Intensivmedizin: Eine Umfrage bei Mitgliedern der Deutschen Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin]
    Niecke A.
    Hartog C.
    Deffner T.
    Janssens U.
    Michels G.
    Medizinische Klinik - Intensivmedizin und Notfallmedizin, 2020, 115 (2) : 135 - 139
  • [5] Versorgungsforschung in der Intensivmedizin in DeutschlandStatus quo und zukünftige Herausforderungen am Beispiel des akuten LungenversagensHealth services research in intensive care medicine in GermanyStatus quo and future challenges exemplified by acute pulmonary failure
    S. Blecha
    S. Weber-Carstens
    T. Bein
    Der Anaesthesist, 2019, 68 (6) : 343 - 352
  • [6] Year in review in Intensive Care Medicine 2014: II. ARDS, airway management, ventilation, adjuvants in sepsis, hepatic failure, symptoms assessment and management, palliative care and support for families, prognostication, organ donation, outcome, organisation and research methodology
    Anders Perner
    Giuseppe Citerio
    Jan Bakker
    Matteo Bassetti
    Dominique Benoit
    Maurizio Cecconi
    J. Randall Curtis
    Gordon S. Doig
    Margaret Herridge
    Samir Jaber
    Michael Joannidis
    Laurent Papazian
    Mark J. Peters
    Pierre Singer
    Martin Smith
    Marcio Soares
    Antoni Torres
    Antoine Vieillard-Baron
    Jean-François Timsit
    Elie Azoulay
    Intensive Care Medicine, 2015, 41 : 389 - 401
  • [7] Year in review in Intensive Care Medicine 2014: II. ARDS, airway management, ventilation, adjuvants in sepsis, hepatic failure, symptoms assessment and management, palliative care and support for families, prognostication, organ donation, outcome, organisation and research methodology
    Perner, Anders
    Citerio, Giuseppe
    Bakker, Jan
    Bassetti, Matteo
    Benoit, Dominique
    Cecconi, Maurizio
    Curtis, J. Randall
    Doig, Gordon S.
    Herridge, Margaret
    Jaber, Samir
    Joannidis, Michael
    Papazian, Laurent
    Peters, Mark J.
    Singer, Pierre
    Smith, Martin
    Soares, Marcio
    Torres, Antoni
    Vieillard-Baron, Antoine
    Timsit, Jean-Francois
    Azoulay, Elie
    INTENSIVE CARE MEDICINE, 2015, 41 (03) : 389 - 401
  • [8] Entscheidungshilfe bei erweitertem intensivmedizinischem Behandlungsbedarf auf dem Weg zur OrganspendePositionspapier der Sektion Ethik und der Sektion Organspende und -transplantation der Deutschen Interdisziplinären Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin (DIVI) unter Mitarbeit der Sektion Ethik der Deutschen Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin (DGIIN)Decision-making support in Intensive Care to facilitate organ donationPosition paper of the Ethics Section and the Organ Donation and Transplantation Section of the German Interdisciplinary Association of Critical Care and Emergency Medicine (DIVI) in collaboration with the Ethics Section of the German Society of Medical Intensive Care Medicine and Emergency Medicine (DGIIN)
    G. Neitzke
    A. Rogge
    K. M. Lücking
    B. Böll
    H. Burchardi
    K. Dannenberg
    G. Duttge
    J. Dutzmann
    R. Erchinger
    P. Gretenkort
    C. Hartog
    S. Jöbges
    K. Knochel
    M. Liebig
    S. Meier
    A. Michalsen
    G. Michels
    M. Mohr
    F. Nauck
    F. Salomon
    A.-H. Seidlein
    G. Söffker
    H. Stopfkuchen
    U. Janssens
    Medizinische Klinik - Intensivmedizin und Notfallmedizin, 2019, 114 (4) : 319 - 326
  • [10] S2e guideline: positioning and early mobilisation in prophylaxis or therapy of pulmonary disorders: Revision 2015: S2e guideline of the German Society of Anaesthesiology and Intensive Care Medicine (DGAI) [S2e-Leitlinie: Lagerungstherapie und Frühmobilisation zur Prophylaxe oder Therapie von pulmonalen Funktionsstörungen: Revision 2015: S2e-Leitlinie der Deutschen Gesellschaft für Anästhesiologie und Intensivmedizin (DGAI)]
    Bein T.
    Bischoff M.
    Brückner U.
    Gebhardt K.
    Henzler D.
    Hermes C.
    Lewandowski K.
    Max M.
    Nothacker M.
    Staudinger T.
    Tryba M.
    Weber-Carstens S.
    Wrigge H.
    Der Anaesthesist, 2015, 64 (Suppl 1) : 1 - 26